Thursday 5 March

This Thursday, we followed our buddies in class to learn a bit more of the Australian system, it wasn’t so nice because in all the classes the students were not working much (playing on there laptops, not listening to the teachers…) even in sport they were not very concentrated but it was still fun. I played football myself. We learned that in Australia, the public school are not as strict as the private one.
At the end of the day, we did the farewell ceremony to our host family. The speech’s were very touching. After the speech’s we ate some pizza and danced with everyone, this was very good.

Ce Jeudi nous avons suivi nos correspondants pour apprendre un peu plus sur le système australien, ce n’était pas vraiment bien car les élèves ne travaillaient pas beaucoup (ils jouaient sur leurs ordinateurs, n’écoutaient pas les professeurs etc.) même en sport ils n’étaient pas vraiment concentrés mais c’était quand même amusant. Moi j’ai fait du foot. Nous avons appris que en Australie, les écoles publiques ne sont pas aussi strict que les privées.
A la fin de la journée, nous avons fait la cérémonie d’adieu à nos correspondants et famille d’accueil. Les discours était très touchant. Après les discours nous avons mangé des pizzas et nous avons dansé avec tous le monde, c’était vraiment bien.

Milan J.

Girls volleyball with the great PE teacher
Farewell ceremony: chaud la Réunion!
Remise des certificates