Perth Modern School Swimming Carnival

Article de Julie

Today we went to the swimming  carnival, we took the bus to because the competition took place outside the School.

In Perth Modern School all the students belong to different houses: the yellow house is  » Downing », the green one  » Parsons », blue  » Brown » and the red one  » Sampson ». So all the houses compete against each other in this competition, the students have to swim fifty meters and use different type of swimming like butterfly, the breaststroke, the backstroke, or the crawl. By swimming the students earn points for their houses and the house with the most of points wins the cup. Throughout the competition there was a friendly atmosphere, the coaches had put on some good music and we supported everyone whatever their houses. So I didn’t have the feeling of competition but I saw it more as a moment of sharing with my friends, consequently I really enjoyed the day.

And of course we had the right to participate to the competition and in this case we wore the colour of our correspondent’s house, some of us where very good swimmers.

At the end of the day, the school announced the classification of the houses, which is as follows: 4th « Brown », 3rd  » Sampson », 2nd  » Parsons » and 1st « Downing ».

petite traduction au cas où:

Aujourd’hui nous sommes allés au  » swimming carnival  » , pour cela on a pris le bus car la compétition se déroulait en dehors de l’école. Dans l’ecole de  » Perth Modern School « , les élèves appartiennent à différentes maisons : la maison jaune est appelé  » Downing », les bleus  » Brown « , les verts  » Parsons » et enfin les rouges  » Sampson ». Ainsi, toutes les maisons s’affrontent en faisant des longueurs de 50 mètres dans la piscine et en utilisant differentes methodes de nage comme le papillon, la brasse, la nage sur le dos ou le crawl. En nageant les élèves rapportent des points à leur maisons pour qu’ensuite l’équipe qui a le plus de point remporte la coupe. Tout au long de la compétition,  il y avait une ambiance très conviviale, les coachs mettaient de la musique et on encourageait tout le monde même ce qui ne sont pas de notre équipe. Je n’ai donc pas eu cette impression de compétition mais je l’ai vu comme un moment de partage avec mes amis, ce qui a fait que j’ai beaucoup apprécié cette journée. Et bien sûre nous avions le droit de participer à la compétition et dans ce cas là nous portions la couleur de la maison de notre correspondant. Certains d’entre nous étaient d’ailleurs de très bon nageurs.À la fin de la journée on a annoncé le classement des maisons, qui est le suivant: 4éme  » Brown », 3éme  » Sampson », 2ème  » Parsons » et les 1er la maison  » Downing ».