Friday at Reynella

This friday we tried the australian football (footy) with some chineses, japanese and korean students . This sport is very hard because it looks like basketball, rugby and soccer: we have to use our feet and hands.
But we still had a funny time.

Then,  we have followed our buddies in class as the legal study. In this class, students are making researches on crimes like the murder of three young women. I think that it’s an interessant subject because it based on real fact .

Ce vendredi, nous avons essayé le football australien (foot) d’autres élèves japonais, chinois et koréens. C’est un sport compliqué  car il ressemble au basket-ball, au rugby et au football: nous devons utiliser nos pieds ainsi que  nos mains. Nous nous sommes bien amusé malgré tout

Ensuite, nous avons suivi nos correspondants  en classe, comme l’étude juridique. Dans ce cours , les élèves  font des recherches sur des crimes comme le meurtre de trois jeunes femmes. Je pense que c’est une matière très intéressante car elle est basée sur des faits réels .